Vietnes ITAKA.lv lietošanas noteikumi
no 01.04.2024.
I. VISPĀRĪGI NOTEIKUMI
- Šie lietošanas noteikumi nosaka www.itaka.lv un mobilās aplikācijas lietošanas nosacījumus.
- Vietnes www.itaka.lv (turpmāk - "Vietne") un mobilās aplikācijas (turpmāk - "Lietotne") pārvaldnieks, īpašnieks un uzturētājs ir SIA "Itaka Latvija", reģistrācijas Nr. 40203178011, juridiskā adrese – Krišjāņa Barona iela 68-7, Rīga (turpmāk - "ITAKA" vai “Pārzinis”).
- Lietošanas noteikumi nosaka Vietnes lietotāju tiesības un pienākumus, veicot pasūtījumus un reģistrējoties Vietnē, kā arī veicot jebkuras citas darbības Vietnē. Iepriekš minētie noteikumi attiecas arī uz Lietotni.
-
Lietošanas noteikumi ir sagatavoti, pamatojoties uz spēkā esošajiem
normatīvajiem tiesību aktiem, primāri ņemot vērā:
- Latvijas Republikas Civillikumu;
- Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu;
- Latvijas Republikas Tūrisma likums;
- Latvijas Republikas Fizisko personu datu apstrādes likumu;
- 2016. gads 27. aprīļa Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – GDPR).
- Vietnes un/vai Lietotnes izmantošana nozīmē piekrišanu Lietošanas noteikumiem un apstiprinājumu, ka lietotājs ir izlasījis Lietošanas noteikumus, saprot tos un apņemas tos ievērot. Lietošanas noteikumu akceptēšana nozīmē piekrišanu slēgt līgumu ar Pārzini par elektronisko pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar Elektronisko pakalpojumu sniegšanas noteikumiem.
II. AUTORTIESĪBAS UN JURIDISKĀS ATBILDĪBAS IEROBEŽOJUMI
- Vietne www.itaka.lv un Lietotne ir Pārziņa īpašums. Viņam ir tiesības mainīt, papildināt un dzēst to saturu, un tiesiskā aizsardzība attiecas uz visu Vietnes saturu, tā nosaukumu, darbību un tajā ietvertajiem datiem. Datus ir aizliegts reproducēt, pārsūtīt, izplatīt vai ierakstīt jebkurā datu nesējā bez Pārziņa iepriekšējas rakstiskas piekrišanas, izņemot tālāk aprakstītos gadījumus. Vietnes lietotājam ir tiesības pārlūkot publicētās lapas un saglabāt tās datora cietajā diskā pagaidu failu veidā. Turklāt lietotājam ir tiesības izdrukāt izvēlētās lapas personiskai lietošanai. Tiesības izmantot Vietni tiek piešķirtas tikai privātai un nekomerciālai lietošanai. Materiālu ar atzīmi "presei" ir atļauts izmantot, ja tiek norādīts informācijas avots.
- Vietne ir pieejama, kad Lietotājs tai pieslēdzas no apkalpojošā servera. Pārzinis nesniedz nekādas garantijas par Vietnes vai Lietotnes pieejamību, kuras var tikt ierobežotas vai pārtrauktas jebkurā laikā, neinformējot Lietotāju.
- Vietni un/vai Lietotni var izmantot tikai personiskiem un nekomerciāliem nolūkiem. Pārzinis aizliedz izmantot jebkādas automatizētas sistēmas vai programmatūru, lai komerciālos nolūkos iegūtu datus no šīs Vietnes (tā sauktā "ekrāna nokasīšana"), nesniedz un neizmanto saites uz šo vietni bez Pārziņa iepriekšējas rakstiskas piekrišanas.
- Visa informācija, dati un materiāli, kas sniegti Vietnē un Lietotnē, ir aizsargāti ar autortiesībām, preču zīmēm vai citām intelektuālā īpašuma tiesībām. Nevienu daļu, kā arī visu Lietotāja izmantoto saturu nedrīkst reproducēt un izplatīt nekādā veidā un ar jebkādiem līdzekļiem (elektroniski vai mehāniski), ieskaitot kopēšanu un ievietošanu internetā. Ir aizliegts izmantot visu vai daļu no sniegtā satura bez Pārziņa rakstiskas piekrišanas.
- Ja Vietne vai Lietotne tiek izmantota nelikumīgi, Pārzinis patur tiesības veikt jebkādas nepieciešamās darbības, tai skaitā tiesiskas darbības, iepriekš neinformējot Lietotāju. Neskatoties uz visiem centieniem, Pārzinis nevar garantēt, ka Vietnē vai Lietotnē sniegtā informācija un cenas ir bez defektiem un kļūdām, kuras tiks labotas iespēju robežās, taču tas nevar būt par pamatu pretenziju izvirzīšanai.
- Pārzinis patur tiesības jebkurā laikā mainīt Vietnes vai Lietotnes saturu, atspējojot iepriekš pieejamās lapas un iespējojot jaunas. Pārzinis neuzņemas nekādu atbildību par incidentiem, kas rodas, pārlūkojot Vietnes lapas vai izmantojot Lietotni. Konkrēts piedāvājums ir spēkā tikai tad, ja to var pasūtīt vietnē www.itaka.lv vai Lietotnē laikā, kad tas tiek parādīts šajā vietnē.
- Lai uzlabotu www.itaka.lv funkcionalitāti, iespējams, tajā var tikt iekļautas hiperteksta saites uz trešo pušu interneta resursiem. Šajā gadījumā Lietotājam ir jāiepazīstas ar juridiskajiem ierobežojumiem, kas attiecas uz šiem resursiem.
- Pārdevējam ir jāsniedz Ceļotājam un/vai Lietotājam informācija par viesnīcas atrašanās vietu, norādot rajonu, kurā atrodas viesnīca. Šī informācija ir pieejama Pakalpojuma aprakstā www.itaka.lv, sadaļā "Karte un informācija par reģionu". Turklāt Tūrisma operators sniedz Ceļotājiem iespēju izmantot tiešsaistes rīku, kas ļauj Google un OpenStreetMap kartēs noteikt detalizētu viesnīcas atrašanās vietu.
- Pārzinis var publicēt papildu lietošanas noteikumus, kas regulē tā sniegtos Pakalpojumus.
- Pārzinis patur tiesības mainīt Lietošanas noteikumus svarīgu iemeslu dēļ, piemēram, ja mainās piemērojamie likumi vai, ja nepieciešams, pielāgot Lietošanas noteikumus jaunām Vietnes vai Lietotnes funkcijām.
- Pārzinis informē lietotājus par izmaiņām Lietošanas noteikumu saturā, publicējot informāciju par jauno Lietošanas noteikumu saturu Vietnē vai pa e-pastu uz Lietotāju norādītajām adresēm.
III. LIETOŠANAS NOTEIKUMOS IZMANTOTIE TERMINI
- "Pārzinis / Ceļojumu organizators" ir lietošanas noteikumu I daļas 2. punktā norādītā persona.
- "Lietotne" - "ITAKA LATVIJA" mobilā aplikācija mobilajām ierīcēm ar iOS vai Android operētājsistēmu caur kuru var piekļūt Vietnei.
- "Kļūme" - Pakalpojuma(-u) darbības traucējumi, kas padara neiespējamu Vietnes un tās dažādu funkciju izmantošanu.
- "Personas dati" ir jebkura informācija par fizisku personu, kuras identitāte ir noteikta vai var tikt noteikta saskaņā ar GDPR 4. panta 1. punktā noteiktajiem nosacījumiem.
- "Darba dienas" - nedēļas dienas no pirmdienas līdz piektdienai, izņemot brīvdienas un svētku dienas.
- "Kontaktveidlapa" - elektronisks veids, kā sazināties ar Pārzini un iesniegt pieprasījumu.
- "Parole" ir unikāla rakstzīmju virkne, ko Lietotājs iestata, lai pieteiktos Vietnes Klientu zonā.
- "Tūrisma pakalpojums" ir tūrisma pakalpojumi, kā noteikts Latvijas Republikas Tūrisma likumā.
- "Lietotājs" ir fiziska persona, kura izmanto Vietni, īpaši pasūtot pakalpojumus, mērķim, kas nav tieši saistīts ar tās uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību.
- "Uzņēmējs ar lietotāja tiesībām" ir juridiska persona, kas veic uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību savā vārdā, izmantojot Platformu tādā veidā, ka tas nav saistīts ar tās saimniecisko darbību un darbojas ne kā juridiska persona, galvenokārt saskaņā ar šādas personas vēlmi izmantot tūrisma pakalpojumu.
- "Klienta konts" - individuāls konts, kuru var izmantot Vietnes vai Lietojumprogrammas Lietotāji pēc reģistrēšanās un pieteikšanās Klienta zonā.
- "Pieteikšanās vārds" - Lietotāja e-pasts. e-pasta adrese, kas tiek norādīta reģistrējoties Vietnē.
- "Atsauksmes" - iespēja novērtēt izvēlēto Tūrisma pakalpojumu un Pārziņa sniegto pakalpojumu kvalitāti.
- Lietošanas noteikumi – šie Lietošanas noteikumi nosaka www.itaka.lv Vietnes, Lietotnes un Pārziņa sniegto pakalpojumu lietošanas noteikumus.
- "Reģistrācija" - Lietotāja veiktā darbība, kas sastāv no individuāla Konta izveides Vietnes Klientu zonā.
- "Pasūtījums" - pasūtījuma iesniegšana dalībai Tūrisma pakalpojumā, kas atrodams Vietnē vai Pārziņa lietotnē. Pasūtīšana nozīmē, ka esat izlasījis un piekrītat Tūrisma pakalpojumu noteikumiem, vispārējiem pārvadāšanas noteikumiem, informācijai ceļotājiem, produkta aprakstam, personas datu apstrādes un Vietnes lietošanas noteikumiem.
- "Tīmekļa vietne" nozīmē tīmekļa vietni un visas ar to saistītās tīmekļa lapas, kas atrodas www.itaka.lv, kā arī citās interneta adresēs, kurās Pārzinis pārvalda Pārzinim piederošo Vietni, kas nodrošina šajos Lietošanas noteikumos noteiktās funkcijas.
- "Pārdevējs" - citādi saukts par Vietnes un Lietotnes pārzini, kas sniedz Klientam Pakalpojumu.
- "Klientu zona" - Vietnē un Lietotnē pieejamā zona reģistrētam Lietotājam, kas nodrošina tiešu piekļuvi informācijai (tai skaitā informācijai par Lietotāja veiktajiem Pasūtījumiem), pieejamajiem pakalpojumiem un pārvaldības funkcijām.
- "Līgums" - līgums starp Lietotāju un SIA "Itaka Latvija" par tūrisma pakalpojumu, kas tiek noslēgts starp Lietotāju un SIA "Itaka Latvija" ar Vietnes vai Lietotnes starpniecību elektroniskā veidā ar nosacījumiem, kas ir atrunāti šajos lietošanas noteikumos.
- "Pakalpojums(-i)" ir elektroniski sniegti pakalpojumi.
- "Tūrisma pakalpojums" - tiek saprasts kā a) pasažieru pārvadāšana, b) izmitināšana mērķiem, kas nav pastāvīgā dzīvesvieta, kas nav pasažieru pārvadāšanas neatņemama sastāvdaļa, c) automašīnu vai citu mehānisko transportlīdzekļu noma vai d) jebkurš cits ceļotājiem sniegtais pakalpojums, kas nav a) – c) punktos noteikto pakalpojumu neatņemama sastāvdaļa.
- "Lietotājs/Klients" - persona, kas izmanto Vietni vai Lietotni, t.i., fiziska persona ar pilnu darījumspēju un rīcībspēju; juridiska persona vai organizatoriskā vienība, kura darbojas kā tūrisma pakalpojuma patērētājs, izmantojot Vietni vai Lietojumprogrammu un to funkcijas. Lietotājs var būt arī persona, kurai nav pilnas rīcībspējas, ja šai personai ir dota likumīgā aizbildņa piekrišana.
IV. SNIEGTO PAKALPOJUMU PRIEKŠMETS UN NOTEIKUMI
- Izmantojot Vietni vai Lietotni, Lietotāji var izmantot Pakalpojumus, tostarp Tūrisma pakalpojumus, kā arī izmantot Vietnes vai Lietotnes saturu saskaņā ar Pārziņa publicētajiem Lietošanas noteikumiem un papildu noteikumiem.
- Vietne un Lietotne nodrošina pakalpojumus, kas ļauj veikt Pasūtījumu un noslēgt Līgumu.
- Veicot Pasūtījumu, Lietotājs apliecina, ka ir iepazinies ar Tūrisma pakalpojumu noteikumiem, Pārvadājuma pamatnoteikumiem, Informāciju ceļotājiem, Svarīgo informāciju, Preces aprakstu, Personas datu apstrādes un Vietnes lietošanas noteikumiem. Pārzinis nav atbildīgs par sekām, kas izriet no nepareizas vai nepilnīgas iepazīšanās ar informāciju.
- Pārzinis nav datu pārraides pakalpojumu sniedzējs. Vietnes vai Lietotnes lejupielādei, instalēšanai, palaišanai un lietošanai nepieciešamās datu pārraides izmaksas tiek iekasētas no Lietotāja saskaņā ar piemērojamo tarifu, ņemot vērā Lietotāja noslēgto līgumu ar telekomunikāciju operatoru vai interneta pakalpojumu sniedzēju. Šajā sakarā Pārzinis nav atbildīgs par maksu apmēru, kas tiks iekasēts par Vietnes vai Lietotnes darbībai, darbībai un lietošanai nepieciešamās datu pārraides izmantošanu.
- Lietotājam ir jāizmanto visa informācija un materiāli, kas tiek sniegti, izmantojot Vietni vai Lietotni, atļautajā lietošanas apjomā.
- Lietotājam ir aizliegts augšupielādēt nelegālu saturu Vietnē un Lietotnē.
- Lietotājs Vietni un Lietotni izmanto brīvprātīgi un uz savu risku.
- Vietnes un Lietojumprogrammas lietošana, izmantojot nepatiesus datus vai uzdošanos par trešo personu, ir aizliegta ar likumu un ir pakļauta civiltiesiskai un kriminālatbildībai.
- Lietotājam ir jāpaziņo Pārzinim par jebkuru ar Vietni vai Lietotni saistīto normatīvo tiesību aktu pārkāpumu.
- Ja tiek konstatēts, ka Lietotājs veic ar likumu vai Lietošanas noteikumiem aizliegtas darbības, pārkāpj normatīvo tiesību aktu noteikumus vai kaitē Pārziņa likumīgajām interesēm, Pārzinis var veikt jebkādas tiesiskas darbības un ierobežot Lietotāja piekļuvi Vietnei vai Lietotnei.
- Pārzinis nodrošina nepārtrauktu piekļuvi Vietnei un Lietotnei, taču patur tiesības piemērot piekļuves pārtraukumus vai funkciju ierobežojumus tehnisku iemeslu dēļ. Vietnē vai Lietotnē izmantotajās sistēmās un/vai lietojumprogrammās var būt arī ierobežojumi vai tehniski darbības traucējumi, kuru dēļ daži piedāvājumi var īslaicīgi nebūt pieejami, var tikt traucēta pasūtījuma pabeigšana vai apgrūtinata pieteikšanās pasūtījumam. Pārzinis pieliks visas pūles, lai pēc iespējas īsākā laikā novērstu ierobežoto Vietnes vai Lietotnes lietošanu vai tehniskus traucējumus.
- Pārzinis nav atbildīgs par Vietnes vai Lietotnes nepareizu darbību vai tās darbības traucējumiem, ja šādi traucējumi radušies no Pārziņa neatkarīgu iemeslu dēļ. Pārzinis darīs visu iespējamo, lai nodrošinātu, ka Vietne vai Lietotne vienmēr ir bez kļūdām un lietojama pilnā apmērā.
- Pārzinis nav atbildīgs par Lietotāju mobilo ierīču (ierīču) izmantoto IKT sistēmu ierobežojumiem vai tehniskajiem traucējumiem, kuru dēļ Lietotāji nevar izmantot Vietni, Lietotni un piedāvātos Pakalpojumus.
- Pārzinis nav atbildīgs par Vietnes vai Lietotnes darbības pareizību vai nepareizību Lietotājam piederošajā ierīcē un/vai mobilajā ierīcē. Lietotājs ir atbildīgs par to, lai Vietne vai Lietotne tiktu izmantota atbilstošā mobilajā ierīcē vai šim nolūkam pielāgotā ierīcē.
- Pārzinis nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies Lietotājam, izmantojot Vietni vai Lietotni neatbilstoši tās mērķim un pārkāpjot Lietošanas noteikumu nosacījumus.
- Pārzinis nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem vai bojājumiem, kas radušies Lietotājam vai jebkurai trešajai personai, lietojot Vietni vai Lietotni. Pārzinis nav atbildīgs par notikumiem, kurus izraisījušas Lietotāja vai trešās personas darbības.
V. INFORMĀCIJA PAR ELEKTRONISKI SNIEGTAJIEM PAKALPOJUMIEM
- Pārzinis nodrošina, ka viņa izmantotā informācijas sistēma darbojas tā, lai ikviens Lietotājs jebkurā laikā bez maksas varētu pārtraukt elektronisko pakalpojumu lietošanu.
- Pārzinis nodrošina, ka viņa izmantotā informācijas sistēma darbojas tā, lai novērstu nesankcionētu piekļuvi elektronisko pakalpojumu veidojošā ziņojuma saturam, jo īpaši izmantojot kriptogrāfijas metodes.
- Pārzinis nodrošina nepārprotamu elektronisko pakalpojumu pušu identificēšanu.
- Pārzinis informē, ka elektronisko pakalpojumu izmantošana var būt saistīta ar riskiem Lietotāja ierīces lietošanas veida dēļ.
- Informācija par programmatūru vai datiem, kas ir ievadīti Lietotāja izmantotajā informācijas un komunikācijas sistēmā, bet kas nav saistīta ar elektronisko pakalpojumu saturu, to funkcijas un mērķis, ir sniegta Privātuma politikā.
-
Lai izmantotu Pārziņa Vietni vai Lietotni, Lietotājam ir jāatbilst šādām
tehniskajām prasībām, kas nepieciešamas sadarbībai ar Pārziņa IKT
sistēmu:
- Interneta lietošanu spējīgas ierīces esamība;
- Interneta pieslēgums;
- Piekļuve interneta pārlūkprogrammai, kas ļauj skatīt tīmekļa lapas un izveidot savienojumu ar Pārziņa vietni, atbalstot SSL šifrētus savienojumus un JavaScript;
-
Piekļuve aktīvajam e-pastam pasta adrese.
Lietotnes gadījumā ir jāievēro šādas tehniskās prasības: - Nepieciešams izmantot mobilās ierīces, kurās Lietotne ir lejupielādēta no Google Play (Android operētājsistēmai) vai App Store (operētājsistēmai iOS), pareizi instalēta un palaista. Lietotni var lejupielādēt bez maksas;
- Nepieciešams izmantot mobilās ierīces, kas atbilst šādām operētājsistēmas tehniskajām prasībām: no Google Play lejupielādētās Lietotnes versijas gadījumā - jāizmanto Android versija, kas nav vecāka par 5.0; no App Store lejupielādētās Aplikācijas versijas gadījumā ir jāizmanto iOS versija ne agrāka par 12.0; pareizai Lietotnes darbībai ieteicams izmantot jaunākās Android vai iOS versijas;
- Nepieciešams pieteikties caur App.
- Pārzinis patur tiesības iejaukties Konta un/vai Klienta zonas tehniskajā struktūrā, lai diagnosticētu jebkādus traucējumus vai problēmas Vietnes un Lietotnes pakalpojumu darbībā, kā arī viņam ir tiesības veikt izmaiņas un ietekmēt Lietotāja konta tehnisko daļu, lai mainītu un nodrošinātu pareizu Konta darbību vai Vietnes un Lietotnes darbību.
- Pārzinis sadarbībā ar saviem darījumu partneriem var sniegt Lietotājiem šo partneru piedāvājumus, kopīgus piedāvājumus, saites uz partneru serveriem. Šo elektronisko piedāvājumu sniegšanas principi ir noteikti atsevišķos noteikumos. Lai izmantotu piedāvātos pakalpojumus, ir nepieciešams izlasīt un piekrist atsevišķi uzrādītajiem noteikumiem un nosacījumiem.
V.I. MOBILĀ LIETOTNE "ITAKA LATVIJA"
- Lietotnē Pārzinis sniedz Lietotājiem ceļojumu pakalpojumu un pasākumu piedāvājumus un nodrošina iespēju tos pasūtīt. Konkrētais piedāvājums ir pieejams tikai tad, ja to var pasūtīt, izmantojot Lietotni, kad tas tiek parādīts Lietotnē.
- Lietotājam tiek nodrošināta specializēta meklēšanas sistēma, kurā piedāvājumi tiek parādīti atbilstoši Lietotāja izvēlētajiem meklēšanas kritērijiem, tai skaitā pēc atvaļinājuma veida, viesnīcas standarta, vēlamā ēdināšanas veida, izbraukšanas vietas un atvaļinājuma ilguma. Lietotnē var meklēt piedāvājumus, izmantojot pasaules karti.
- Pārzinis pēc iespējas nodrošina, lai katrā Lietotnē aprakstītajā piedāvājumā būtu detalizēts sniegto pakalpojumu apraksts un to cena. Lietotājs var iepazīties ar citu ceļotāju vērtējumiem un atsauksmēm, izveidot savu iecienītāko piedāvājumu sarakstu un pievienot tos salīdzināšanas opcijai.
- Izmantojot Lietotni, Lietotājam ir iespēja uzzināt un iegādāties Lietotnē piedāvātos papildu pakalpojumus, tai skaitā, dalību ekskursijās un transportlīdzekļa stāvvietas rezervāciju lidostā. Iepriekšminētos pakalpojumus sniedz ITAKA partneri.
- Ar lietotnes palīdzību Pārzinis ļauj klientiem slēgt līgumus ar trešo personu apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem par izvēles papildu ceļojumu apdrošināšanu un ceļojumu atcelšanas apdrošināšanu.
- Izmantojot individuālo kontu Lietotnē, Lietotājs iegūst tiešu piekļuvi informācijai par iegādātajiem pakalpojumiem un iespējām tos pārvaldīt. Lietotāja konts Lietotnē tiek sinhronizēts ar kontu "ITAKA" vietnē (https://user.itaka.lv/).
- Aplikācijas lietotājs mobilajā ierīcē var izmantot papildu funkcijas, piemēram, piekrišanu un dokumentu autorizāciju, ceļojumu rezervēšanu, pieeju ceļvežiem un piedāvājumu salīdzināšanas sistēmu.
VI. PASŪTĪJUMS, LĪGUMA SLĒGŠANA UN IZPILDE
- Lai veiktu pasūtījumu, Lietotājam ir jānorāda šāda personiskā informācija: pasūtījuma veicēja vārds un uzvārds, kontaktinformācija, t.i. adrese, kontakttālrunis un e-pasta adrese, kā arī citu ceļotāju personīgā informācija.
- Lai rezervētu ceļojumu, Lietotājam ir jāizlasa un jāapstiprina Tūrisma pakalpojumu noteikumi, Pārvadājuma pamatnoteikumi, Ceļotājam svarīga informācija un Vietnes lietošanas noteikumi.
- Apstiprinot Pasūtījumu, ar Vietnes lietotāju tiek noslēgts līgums. Līgums tiek noslēgts elektroniskā formā. Apmaksājot tūrisma pasākuma cenu (daļēju vai visu cenu), lietotājs piekrīt Līguma noteikumiem. SIA "Itaka Latvija" nosūtīs Lietotājam apstiprinājumu par Līguma noslēgšanu.
- Pēc Pasūtījuma pilnīgas apstiprināšanas Pārzinis izsniedz Ceļojuma dokumentus, kas ir atrodami Klienta profilā vai tiks nosūtīti uz norādīto e-pasta adresi.
- Noteikumi un apmaksas apstiprinājumi būs redzami pēc pasūtījuma veikšanas Pasūtījuma kopsavilkumā, Klienta profilā un e-pasta vēstulē.
- Visas mājaslapā norādītās cenas ir galīgas un ietver PVN.
- Līgums tiek slēgts saskaņā ar Tūrisma pakalpojumu līgumu, Tūrisma pakalpojumu sniegšanas noteikumiem un citiem lietošanas noteikumiem, kā arī pasūtījumam pievienotajos dokumentos ietvertajiem noteikumiem.
- Pārzinis patur tiesības anulēt neapstiprinātus pasūtījumus, iepriekš nebrīdinot Lietotāju, ja tiek uzskatīts, ka tie ir ļaunprātīgi izmantoti, pārkāpj Lietošanas noteikumus vai ir aizdomīgi.
VII. ATTEIKŠANĀS NO LĪGUMA
- Lietotāji var atkāpties no līguma saskaņā ar LR Tūrisma likuma, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma un 26.06.2018. Ministru kabineta noteikumu Nr.380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem” nosacījumiem.
- Izņēmumi patērētāja tiesībām atteikties no distances līguma un līguma, kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām, ir noteikti 20.05.2014. Ministru kabineta noteikumu Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” punktu 2.1., kā arī 20.05.2014. Ministru kabineta noteikumu Nr. 254 “Noteikumi par līgumu, kas noslēgts ārpus pastāvīgās saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas” punktu 2.1.
- Vartotojo teisės atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties išimtys yra nurodytos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 2 dalies 1-13 punktuose.
- Lai atkāptos no Līguma, Lietotājam un juridiskai personai ar Lietotāja tiesībām jāiesniedz Pārdevējam atteikuma paziņojums. Lietotājs un juridiskā persona ar Lietotāja tiesībām var informēt Pārdevēju par atteikšanos no līguma jebkurā tiesību aktos paredzētajā formā un var nosūtīt šādu paziņojumu pa e-pastu uz info@itaka.lv.
VIII. OPINIE
-
Jak można dodać opinię
- Opinię może dodać wyłącznie osoba, która dokonała zakupu usługi turystycznej (wczasów lub wycieczki) z oferty Administratora poprzez ankietę, która udostępniana jest po powrocie z wyjazdu w wiadomości mailowej lub za pośrednictwem Strefy Klienta(dalej jako „Ankieta”)
- Ankieta zawiera pytania otwarte i zamknięte wraz z oceną w skali od 1 do 6, gdzie 1 oznacza ocenę najniższą, a 6 – najwyższą.
- Ankietę można wypełnić w ciągu 3 miesięcy od daty powrotu z imprezy turystycznej.
- Do rezerwacji generowana jest tylko jedna Ankieta. Wyjątkiem są rezerwacje typu „wycieczka objazdowa + wczasy”, gdzie generowane są 2 Ankiety – jedna dot. wycieczki objazdowej i druga dotyczącą wczasów w hotelu.
- Jedyną możliwą formą przekazania opinii jest wypełnienie Ankiety online. Opinie dostarczone w inny sposób nie zostaną opublikowane.
- Wypełnienie Ankiety nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji.
- Ankieta nie stanowi formularza kontaktowego, dlatego wszelkie prośby o kontakt w niej zawarte nie będą realizowane.
-
Zasady publikacji opinii
- Każda przesłana opinia jest czytana przez moderatora, który sprawdza czy nie narusza ona zasad opisanych w pkt. 2.5. Opinie lub ich fragmenty, które naruszą zasady opisane w punkcie 2.5. nie będą publikowane.
- Opinie nie wyświetlają się w Serwisie od razu po przesłaniu wypełnionej Ankiety. Są publikowane po weryfikacji moderatora. Czas oczekiwania na publikację przesłanej opinii to zwyczajowo 30 dni roboczych, natomiast w sezonie wakacyjnym, ze względu na dużą liczbę opinii, czas ten może być dłuższy.
-
W serwisie prezentowana jest:
- treść opinii klienta o hotelu/wycieczce
- wystawione przez Klienta oceny liczbowe hotelu/wycieczki
- imię autora opinii (bez nazwiska), miesiąc i rok wyjazdu, przedział wiekowy oraz określenie z kim odbyła się podróż (z partnerem, z rodziną, ze znajomymi lub sam/sama)
- W serwisie, przy opisach ofert, publikowane są oceny liczbowe, które stanowią średnią arytmetyczną ocen wystawianych przez Klientów w Ankietach. Przy konkretnej ocenie liczbowej znajduje się ikona „i” z wyjaśnieniem sposobu jej wyliczenia.
-
Publikowane są treści opinii, które:
- są pozbawione nieodpowiednich treści - wyrażeń oraz zdań, które są powszechnie uznane za obraźliwe, promujących rasizm, nienawiść, zawierających groźby, przekleństwa, wypowiedzi o podtekście seksualnym lub innych mających charakter zakazany obowiązującym prawem,
- zawierają informacje zgodne z faktami odnoszącymi się do danego hotelu/wycieczki,
- są oryginalne i pozbawione treści zawierających reklamę, lokalizację lub nazwę innych podmiotów świadczących usługi turystyczne (także w kontekście porównawczym) oraz tekstów skopiowanych z innych stron, linków.
- nie zawierają informacji prywatnych osób trzecich (nazwisk, adresów, numerów telefonu, adresów e-mail, itp.). Nowa Itaka sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zanonimizowania lub usunięcia danych osobowych osób wskazanych w opiniach.
- nie zawierają informacji o cenie imprezy turystycznej oraz cenie usług dodatkowych
- nie zawierają treści reklamacyjnych. W przypadku chęci złożenia reklamacji mają zastosowanie postanowienia z Ogólnych Warunków Uczestnictwa
- nie zawierają znaków, w tym np. znaków specjalnych powodujących, że opinia staje się nieczytelna
- zawierają część opisową spójną z oceną liczbową
- Organizator nie publikuje części opinii wyraźnie w Ankiecie wskazanych.
- W przypadku gdy hotel lub wycieczka jest oznaczona w Serwisie jako „nowość w ofercie”, publikacja opinii następuje po otrzymaniu 3 opinii zgodnych z zasadami Regulaminu.
-
Nowa Itaka sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość usunięcia już
opublikowanej opinii w uzasadnionych przypadkach:
- gdy hotel zmieni właściciela, co spowoduje istotne zmiany w hotelu takie jak rozbudowa czy zmiana standardu wyposażenia i świadczonych usług
- gdy hotel zmieni oficjalną kategoryzację
- gdy przejdzie kapitalny remont, modernizację lub przebudowę
- gdy opinia została błędnie zweryfikowana przez moderatora
- gdy dotychczasowe techniczne oznaczenie niedostępnej już imprezy turystycznej (kod) zostało przypisane do aktualnej oferty sprzedaży, a tym samym niedostępna oferta wraz z opiniami z nią powiązanymi zostaje usunięta z Serwisu jako nieaktualna
- gdy oferta została na sezon/klika sezonów wyłączona ze sprzedaży, a następnie powróciła do niej, lecz w międzyczasie doszło do zmiany jej elementów składowych, w konsekwencji czego opinia początkowo jej wystawiona (tj. przed wprowadzeniem zmian w ofercie) przestaje być aktualna i może wprowadzać Klienta w błąd
- gdy opinia jest w całości lub częściowo skopiowana od innych autorów lub z innych dostępnych źródeł
- na prośbę autora opinii.
- Publikowane opinie są subiektywnymi ocenami klientów. Odpowiedzialność za ich treść ponosi autor opinii. Administrator ponosi odpowiedzialność za moderację opinii zgodnie z Regulaminem. Tym samym Administrator zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań w przypadku zgłoszenia nadużyć w szczególności w przypadkach wskazanych w Kodeksie cywilnym i przepisach o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wszelkie przypadki nadużyć mogą być zgłaszane za pomocą adresu e-mail: opinie@itaka.pl.
- Osoby korzystające z Serwisu mogą w sprawie opinii kontaktować się z Administratorem za pomocą adresu e-mail: opinie@itaka.pl.
- Administratorem danych osobowych gromadzonych w celu umożliwienia dodawania opinii jest Nowa Itaka Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Reymonta 39, 45-072 Opole. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych dostępne jest tutaj: www.itaka.pl/dane-osobowe.
VIII. SŪDZĪBAS
- Sūdzības var iesniegt un tās tiks izskatītas saskaņā ar Tūrisma pakalpojumu noteikumiem un spēkā esošo normatīvo regulējumu.
- Klients var iesniegt sūdzību arī tad, ja Pārziņa darbības tiek veiktas nekorekti vai ja netiek ievēroti Lietošanas noteikumi.
- Sūdzību var iesniegt rakstiski pa e-pastu, nosūtot uz e-pasta adresi info@itaka.lv.
- Sūdzībā ir jāiekļauj dati, kas identificē pasūtījumu, kā arī jānorāda informācija par sūdzības priekšmetu, jo īpaši par neatbilstības veidu un rašanās datumu; tajā jānorāda arī vēlamo neatbilstības novēršanas veidu un sūdzības iesniedzēja kontaktinformācija. Iepriekš minētās informācijas sniegšana paātrinās sūdzību izskatīšanas procesu. Iepriekš minēto datu nesniegšana neietekmē to sūdzību izskatīšanas efektivitāti.
- Pārzinis izskatīs sūdzību un nekavējoties, bet ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas, uz to atbildēs. Lietotājs tiks informēts par sūdzības izskatīšanas rezultātu, ņemot vērā sūdzības pieteikumā norādītos datus.
- Pārzinis pēc sūdzību izskatīšanas procedūras pabeigšanas informē Lietotāju par iespēju izmantot ārpustiesas risinājumus strīda izskatīšanai.
- Strīdus par līguma nepienācīgu izpildi vai neizpildīšanu izskata ārpus tiesas LR Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai Patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas komisijā Rīgā, Brīvības ielā 55, LV-1010, tālr.: 65452554, e-pasts: pasts@ptac.gov.lv. Lietotājam ir iespēja arī izmantot platformu strīdus izšķiršanai tiešsaistē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 21.maija Regulu (ES) Nr.524/2013 par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē un ar ko groza Regulu (EK) Nr.2006/2004 un Direktīvu 2009/22/EK (Regula par patērētāju SIT); minētā platforma pieejama šeit: https://ec.europa.eu.
IX. MAKSĀJUMI
- Maksājumu operators ir AB "NEO Finance", reģ. Nr. 303225546, kuras juridiskā adrese ir A. Vivulskio iela. 7, LT-03162 Viļņa, vietne https://neopay.online/lv.
- "NEO Finance" nodrošina maksājumu iniciēšanas pakalpojumu (MIP), kas dod iespēju maksātājam ar "NEO Finance" sistēmas starpniecību pieslēgties savai personīgajai elektroniskajai bankai, iesniegt automātiski ģenerētu maksājuma uzdevumu iestādē, kas apkalpo viņa kontus un apstiprināt (autorizēt) to. Maksājumu uzsākšanas pakalpojums (MIP) ir maksājumu metode, kuras pamatā ir atvērta bankas sistēma. Neopay maksājumu uzsākšanas pakalpojums (MIP) darbojas saskaņā ar Open Banking Second Payment Services Direktīvu (PSD2), ko licencē un regulē Lietuvas Centrālā banka.
- Sniedzot maksājumu iniciēšanas pakalpojumu (MIP), NEO Finance neapkopo, neuzglabā un neuzglabā maksātāja sniegtos elektroniskās bankas datus (personalizētās drošības pazīmes). Informācija, kas tiek izmantota, lai pieslēgtos maksātāja elektroniskajai bankai (klienta identifikācijas kods, parole, ģeneratora kodi utt.), tiek šifrēta un tiek izmantota tikai vienreizējai maksājuma uzdevuma iniciēšanai.
X. DROŠĪBA
- SSL sertifikāts nodrošina vietņu aizsardzību un elektroniski pārsūtīto datu konfidencialitāti. Izmantotais algoritms, kura šifrēšanas atslēgas garums ir 128 biti, pašlaik ir visdrošākais un populārākais no visiem plaši izmantotajiem algoritmiem. Tāpēc nav iespējams pārtvert informāciju, kas tiek pārraidīta, izmantojot aizsargātu vietni.
- Sertifikācijas iestāde ir Thawte.
XI. KĻŪMES
- Jebkuram Lietotājam ir tiesības ziņot par vietnes darbības traucējumiem.
- Paziņojumi jāsūta uz šo e-pasta adresi. e-pasta adrese: info@itaka.lv.
- Pēc paziņojuma saņemšanas par Kļūmi Pārzinim jāveic pasākumi Kļūmes novēršanai un jāinformē Lietotājs par paziņojuma saņemšanu.
- Ja ir nepieciešama papildu informācija, Pārzinis var lūgt Lietotāju sniegt papildu informāciju par paziņoto Kļūmi.
- Pēc visas nepieciešamās informācijas apkopošanas par paziņoto Kļūmi Pārzinis nekavējoties veic pasākumi, lai to novērstu.
-
Problēmu novēršana jo īpaši ir:
- Pakalpojumu stāvokļa atjaunošana kā pirms Kļūmes rašanās;
- Pakalpojumu darbības nodrošināšana, lai būtu iespējams izmantot Vietnes funkcijas.
- Ja Pārzinis konstatē, ka Kļūme radusies no viņa neatkarīgu iemeslu dēļ (kas nozīmē, ka tie var būt Lietotāja un viņa izmantotā aprīkojuma dēļ), Pārzinis par to informē lietotāju.
- Gadījumos, kad tas ir nepieciešams, Pārzinis var informēt Lietotāju par bojājuma novēršanu.
XII. PERSONAS DATI
- Vietnē www.itaka.lv (turpmāk tekstā - "Vietne") un mobilajā aplikācijā (turpmāk - "Lietotne") apkopoto personas datu pārzinis ir SIA "Itaka Latvija", reģ. Nr. 40203178011, kuras juridiskā adrese ir Krišjāņa Barona iela 68-7, tālr. Nr. +371 600 03232, e-pasts: info@itaka.lv. Pārzinis ir atbildīgs par iesniegto personas datu drošību un to apstrādi atbilstoši likumā noteiktajām prasībām.
- Pārzinis ir iecēlis datu aizsardzības speviālistu (turpmāk – DAI), ar kuru var sazināties pa e-pastu par personas datu apstrādi un lietotāja tiesību īstenošanu saskaņā ar datu aizsardzības likumiem. pa pastu: info@itaka.lv.
- Vairāk informācijas par personas datu apstrādes principiem varat atrast šeit: www.itaka.lv/noteikumi/privatuma-politika/.
XIII. SĪKDATŅU POLITIKA
- Pārzinis apkopo automātiski saņemto informāciju - sistēmas žurnālus (tā sauktos notikumu žurnālus), kas galvenokārt satur to lietotāju publiskās IP adreses un MAC identifikatorus, kuri apmeklē vietni www.itaka.lv un izmanto vietnē sniegtos pakalpojumus. Sistēmas žurnālus Pārzinis izmanto statistikas nolūkos. Apkopotie kopsavilkumi, kas tiek sniegti kā statistikas dati, nesatur Vietnes apmeklējuma un Lietotnes lietotāju identifikatorus.
- Vietnē izmantotās sīkdatnes ir teksta faili, kas tiek saglabāti Lietotāja gala ierīcē un tiek izmantoti, izmantojot Vietnes lapas.
- Vairāk informācijas par sīkdatņu un citu līdzīgu tehnoloģiju izmantošanas noteikumiem varat atrast šeit: www.itaka.lv/noteikumi/privatuma-politika/.
XIV. NOBEIGUMA NOTEIKUMI
- Uz lietošanas noteikumiem un uz to pamata sniegtajiem Pakalpojumiem attiecas Latvijas normatīvie tiesību akti, ņemot vērā lietošanas noteikumu I.4. punkta noteikumus.
- Ja izrādās, ka viens vai vairāki Lietošanas noteikumi un/vai Līguma noteikumi ir spēkā neesoši saskaņā ar likumu vai tos nevar īstenot, pārējie noteikumi paliek spēkā, un Pusēm jāveic pasākumi, lai grozītu vai papildinātu Līguma noteikumus.
- Lietošanas noteikumi ir spēkā (ieskaitot to piemērošanu Līgumiem) no 2024. gada. 1. aprīļa.